24a! :D

Hallojjsens :D

Hann inte skriva igår, men det var iaf en jätterolig dag!! :'D
Först möblerade jag om mitt rum (vilktet var mindre kul...) och sen for vi på kalas hos mammas kusins dotter Saga som fyller 3! Hon är jättesöt!! :D
Direkt efter det så for jag till Sosso där vi tittade på 2 filmer.
Den första vi såg på heter Secret Window och var asbra!!!

Handling: 
Mort Rainey (Johnny Depp) som är en berömd författare som bor med sin hund i en stuga vid vattnet. För ett halvår sedan så hittade han sin fru, Amy och en kille vid namn Ted Milner i samma säng. Såklrt så blir det skiljsmässa och då flyttar Mort ut till den där stugan och lämnar Amy med Ted i huset som han valde ut till dem. Allt är så bra som det kan bli efter en så omskakande skiljsmässa. Eller, de är inte riktigt skiljda än, Mort har inte skrivit på papprerna. 
En dag när han ligger och sover på soffan så knackar det så dörren och när han öppnar så står John Shooter där och påstår att Mort har stulit hans novell. Innan han går så lämnar han manusskriptet till novellen. Först så vägrar Mort att läsa det, men sen så gör han det och upptäcker att det är samma novell som han fått publicerad några år tidigare. 
Mort går till polisen, men efter som att de inte vill lyssna så går han till en privatdektektiv. 
Mort tror att den här Shooter bara är en vanlig galning som gillar hans böcker, men han tvingas inse att John Shooter menar allvar då en rad olika händelser inträffar... 

Filmen är sjukt oförutsägbar och jag hade ingen som helst aning om att den skulle sluta på det sättet. De man misstänkte var inte misstänkta och de man inte misstänkte var misstänkta om ni fattar vad jag menar x'D 
Det står att filmen är en "psykologisk thriller" eller nå sånt, och det kan jag verkligen hålla med om!! 

Sen såg vi på From Hell.
Det var en annan Johnny Depp film, men jag tkr inte den var lika bra... -.- Haha, men den var väl lite bra ändå ;P

Handling:
Det är 1888, London. Frederic Abberline (Johnny Depp) är en polisinspektör som har blivit beroende av opium.
Han är speciell, han ser syner om framtiden, snabba glimtar.
Abberline blir djupt indragen i ett fall då en kvinna vid namn Ann kidnappas och efter det så följer en massa mord. Men inte vilka mord som helst.
Mary Kelly är en kvinna som lever på gatan med sina prostituerade vänner. Det är deras levebröd och de tänker att inget kan bli värre. Men det kan det. En natt så försvinner en av Marys kompisar, Martha.
Mordet på Martha är inte vilket som helst, hon har blivit skuren i halsen och sedan har buken skurits upp.
En efter en börjar Marys kompisar att förvinna, dö, en efter en. Alla på samma sätt. Abberline upptäcker att mördaren inte bara mördar dem, han tar också organ från dem.
Londonborna börjar kalla mördaren för Jack the Ripper (Jack uppskäraren)...

Filmen är lite sann, jag vet inte hur mycket. Men Jack the Ripper har i alla fall funnits...
Jag trodde att filmen skulle vara ganska blodig, men det var den som tur var inte. Den var inte så läskig och lite förutsägbar, men sevärd. Sosso fastnade för den, men jag gillade mer Secret Window. :D

Sen gick vi till 24a, då var klockan kring halv 10. Där träffade vi Ida, Sunne, Lina, Emil och Isabelle och var med dem :)
Vi var inte där så länge, det var så trångt, utan vi gick hem till Sosso ist där vi på något sätt lyckades skrämma upp varran sjukt mk!!
Och på vägen tbx till bönhuset så försvann Emil och Isabelle!! Och såklart så hoppade de fram... Haha, jag och Ida var de enda som skrek x'D
Sen var vi på bönan till halv 3 ungefär, vi gjorde inte så mk, lyssnade på bla Trio med Lax (som ÄGDE! x'D) och flamsade omkring x'D
Somnade direkt när jag kom hem... x'D

Nu ska jag städa klart på mitt rum, sen ska jag vara med sosso :P

Kram, Em.

Kommentarer
Postat av: johanna

hon som sjöng i trio med lax med typ brunt lockigt hår, hon kanske sa sitt namn - emma, hon känner jag :) kul att veta va? antecknar du? :D

2010-04-18 @ 14:42:39
URL: http://johannaronnlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0