jag använde hjärnan...

vilket jag verkligen ska sluta göra! visst evve? haha, det slutar inte så bra alltid... som idag då jag och evve var i stallet...
då skulle vi ut och hämta hö i den läskiga höladan som inte är så jätteläskig längre, men ändå lite läskig. 
och det är som en spärr gjord av en kort träbit som är fastskruvad utanpå dörren, alltså på utsidan så att man her upp den där grejen och går in, den funkar som lås. oxå står ju chanör och calle i hagen utanför.
så jag och evve gick in och hon fyllde på hö och jag satt på halmbalarna och väntade. och sen så km chanör jättenära dörren där ute så jag gick och skulle he igen den. hum. det var som en liten springa för att den där trägrejen där uppe var ivägen, så jag "tänkte" att jag skulle he bort den där, då stängdes ju dörren och chanör kunde inte få bort den.
så jag gjorde så och evve utbrister:
"NEJ!"
såklart.
då är vi ju inspärrade!!!! så vi var fast i höladan!! men som tur var så fanns det en liten lucka som evve hoppade ut ur och gick sen och hedde upp trägrejen och släppte ut mej. Tur!!!

var med liv ikv (: haha två ord: syltsöndag och syra!!! x'D

Kram, Em.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0