Skellefteå

Har varit i Skellefteå och shoppat idag! Hittade en sak, en bok, i en underbar bokhandel som stäckte sig över en hel källare! och jag lovar: Det var gigantiskt!
Boken som jag köpte var en bok om London, en guide om man ska dit. Jag ska ju inte dit, men man kan alltid drömma!
Om du ska ut och resa så rekomenderar jag verkligen den serien av böcker, de heter Lonely Planet och har gjort en hel serie med reseböcker, en för (nästan) varje storstad. London var första delen i serien, och hittils har det getts ut hela 30 böcker om olika störstäder, så som New York, Paris, Stockholm, Milano, Berlin, Tokyo och Los Angeles. Det där var såklart inte alla, bara ett exempel på böcker som getts ut. Jag betalade 50kr för min, men då var den förståss begagnad. Den kostar kring 179kr i buktik, jag hade vekligen tur som hittade en begagnad, jag menar, den är ju som ny!
Boken är väldigt lätt att hitta i med smarta indelningar efter vad man söker. Först är allting indelat efter del av staden, det finns lite info om stadsdelen, sedan kommer olika underkategoier, "shopping", "äta", "se", "nöjen" och "drinkar", där man hittar rekomenderade platser att besöka.


Det finns kartor som innehåller tunnelbanestationer också. Även finns alla nödvändigheter som telefonnummet till räddningstjänst, gatunamn till sjukhus, tips på hotell, höjdpunkter och evanemang.

Som sagt: Rekomenderas verkligen!
Nu ska jag dra till Sosso!

97 dagar kvar!





Kommentarer
Postat av: bella

Jaa!

2010-08-14 @ 22:35:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0