Dag Fyra - Ordet Lycka för mig



Ja, vad betyder egentligen ordet Lycka för mig? Jag kopplar genast ihop det med att vara lycklig, vilket är något positivt. Lycka är när man är lycklig, när man är lycklig mår man bra och har det bra. Lycka kan vara ett enstaka ögonblick också, ett sånt där ögonblick som man önskar att man kunde fånga och sprara i en ask.
Jag är lycklig när jag är med mina underbara kompisar, när jag rider och tar en ashärlig galopp, när jag gör någonting då man får ett lyckorus genom hela kroppen! Det kan vara små saker, ett sms som gör en glad, när någon ringer, någon man väntat på. En bild man ser, från ett tillfälle då man trivdes och hade det underbart. Lycka är för mig när man känner att man inte behöver ändra någonting med just det ögonblicket, just den stunden, just den dagen. Lycka kan vara en sekund, en minut, då något händer, så att hela kroppen fylls med en varm känsla man aldrig vill ska försvinna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0