När man är sjuk passar det väldigt bra att se på film. Och läsa, men ändå.

Jag såg ganska mycket film nu under veckan jag varit sjuk. Men de enda två filmerna jag kommer ihåg är Allt för min syster och The Duchess. Såklart så såg jag också Grease 2, men den har jag redan skrivit om.



Jag älskar verkligen den här filmen och jag hade inte långt till tårar genom hela storyn. Dessutom är den baserad på en verklig händelse, vilket gör att den rör vid ens hjärta ännu mer.



Den här filmen var underbar, lite väl på vissa ställen (det fanns scener jag kunnat klara mig utan) men den visar verkligen hur vissa kvinnor levde under den tiden.
Storyn var asbra, och att Keira Knightley spelar huvudrollen gör den inte precis sämre ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0