The silence isn't so bad, 'til I look at my hands and feel sad. Cause the spaces between my fingers are right were yours fit perfectly.

Gårdagen började på jobbet. Och jobbardagen började som en vanlig jobbardag klockan 8, jobbade några timmar, en kvarts fikarast, jobbade några timmar, lunch... Samma gamla visa, ni vet? Men då, under lunchen så hände för ovanlighetens skull något ovanligt. Jag var nästan ensam i fikarummet, stod och mickrade min lunchgröt. Halva tiden hade gått nästan precis, och då slockande allt helt plötsligt. Det var till och med ett sånt där ljud som det brukar vara i filmer då strömmen går, ni vet; "WOOoooomm....." Eller så var det bara jag som inbillade mig. Men i alla fall så blev det strömavbrott, vilket resulterade i en spännande timme då jag åt kall gröt och jobbade i skenet av en ensam ficklampa. Haha, spännande liv jag har.
På tal om Liv, hon var då hemma hos mig då jag kom hem, vi satt och pratade ett tag innan vi moppade oss genom regn och blåst till henne. Väl där så sprang vi hela vägen genom samma regn och samma blåst över till Jakob och var med honom och Johanna ett tag innan jag moppade mig genom regn och blåst till Efs. Denna regn och blåst. Eller Detta? Aja, väl där så var vi en massa från konfat som såg på film, men jag såg inte så mycket, var typ nere i källaren åde istället. Höll på att somna, så jag moppade mig hem genom mindre regn och blåst. Tack o lov för det. Känner att mitt liv är väldigt intressant då mina blogginlägg börjar handla om regn och blåst mest?


En ovanligt badass sten på Gotland. Emelie = lite att göra.

Den här dagen så var det inget strömavbrott på jobbet, alltså har denna dag varit totalt ointressant. Får se vad jag gör av kvällen.

Bus!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Det där på stenen ser lite ut som V for Vendetta-masken! :o http://4.bp.blogspot.com/_-FhNATg57Ao/TO6DOLkDcUI/AAAAAAAAAuM/vI7HwnrJMZc/s1600/vendetta.jpg

2011-08-09 @ 21:58:28
URL: http://nerdistheword.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0