I'll never let the two of us be friends. Does that hurt?

Lördagnatten så var det kaos i Öjebyn, det kan jag verkligen lova! Över trettio nykonfirmerade ungdommar sprang runt och försökte undvika äldre människor som verkligen gjorde allt för att för att få oss att misslyckas med att samla så många kontroller som möjligt.
Alla fick en karta och ett kontrollkort och vi parade ihop oss, antingen två eller tre i "lagen". Det var inte förens senare som vi insåg att det var väldigt svårt att hålla ihop under de två timmarna som detta pågick. Jag, Oliver och Jakob var i alla fall ett lag, och vi satsade stenhårt på att vinna! Mindre än två timmar senare var det Jag, Jakob och Matilda som traskade tillbaka till Storstrand, tomhänta. Men fy så roligt det var! Rymmarnatt forever in my heart! Vi lyckades tappa bort Oliver det första vi gjorde, men jag och Jakob lyckades hålla ihop hela kvällen. Det var hans fel att jag blev av med mitt kontrollkort första gången, så därför fick han följa med tillbaka till Storstrand och hämta ett nytt. 
Man blev blöt, både av svett av att springa ifrån alla jagare (varav en var en elitskidåkare...) och av alla vattenfyllda diken man var tvungen att korsa. Jag tycker allvarligt talat synd om mina skor. 


Kameran fick inte följa med på rymmningen, och tur var väl det, annars hade den nog varit förstörd nu! Men här är i alla fall en bild som jag helt random tog över axeln ;-)

Bus.   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0