Utkast: Maj 1, 2011

Idag hittade jag några ett år gamla dagböcker och kunde inte låta bli att fördjupa mig i dem. Tre böcker var det, för att vara exakt, och jag njöt verkligen av den läsningen jag fick, det kändes som om jah fick återuppleva saker som jag glömt, och åter igen vara med om saker jag ofta tittar tillbaka på. Varför känns det som om allt var lättare då? Som om jag var gladare? Det är otroligt hur mycket jag har förändratas på bara ett år. Och det är väldigt konstigt att tänka tillbaka och inse att jag uppskattar den tiden mer nu, än vad jag gjorde då jag var mitt uppe i den. Medans jag läste så kunde jag inte låta bli att le, skratta och längta tillbaka till den tiden. Tiden då all var så lätt. Men å andra sidan så kanske det är för att just nu är ganska sliten efter all press från skolan, det var annorlunda då. Men jag kan ändå inte låta bli att fundera över om jag redan då kunnat göra något annorlunda. Vissa saker vill jag helt enkelt bara uppleva igen, medans andra saker vill jag prova göra annorlunda. Samtidigt som alla dessa tankar snurrar i mitt huvud så försöker jag intala mig själv att Gjort är Gjort. Jag önskar jag hade en tidvändare. Så att jag i alla fall kunde vända tillbaka tiden fyra månader eller så. Nu när jag vet vad jag missat och vet vad jag väntar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0